onsdag 26 januari 2011

Minst 4-5 koppar om dan.....

Kaffetår

Kaffe går åt som solsken här..... minst 4-5 koppar om dagen dricker jag personligen och det finns vissa detaljer som är avgörande att kaffet smakar som bäst!

Skölj ur kannan efter varje bryggning, använd alltid kallt fräscht vatten och välj en bryggare som har hög bryggvärme!
Om du har möjlighet så mal ditt eget bryggkaffe - för bästa arom och smak!
Riktigt bra kaffebryggare♥

Kaffekopp
Jag börjar alltid dagen med en (flera) koppar kaffe, det är framförallt på förmiddagen som kaffesuget sätts in.... jag dricker inget kaffe efter sex (klockan) för då sover jag oroligt och dåligt under natten! 



Smaksatt kaffe - Hur gott är det?
Kaffe som smaksätts med kanel är gott - prova!
Krydda ditt kaffe med kanel eller/och kardemumma redan innan du brygger det. 



 Så dagens tips är: Brygg ditt kaffe tillsammans med malen kanel!

 Hur dricker du ditt kaffe?

2 kommentarer:

  1. Jag dricker inte så mycket kaffe, idag har jag inte druckit nånting. Men hemma blir det vanligt kaffe och "ute" tar jag gärna en Latte.
    Kram

    SvaraRadera
  2. En kopp kaffe på morgonen vill jag ha..sen kan det kvitta för mig..ibland blir det nån fika på em ..oftast inte...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, så blir jag glad ♥