torsdag 13 januari 2011

Olivoljepump/spray....


Har Du sett den "nya" olivoljepumpen? 
Den finns i olika utföranden och ifrån olika märken, men alla är snyggt designade och pryder sin plats både i köket och på matbordet.  Nedanstående av märket Misto!


Med pumpen sprayar du olja över salladen eller i stekpannan. Oljan blir jämt fördelad och kaloriintaget blir mycket mindre än om du häller oljan direkt ur flaskan. 

En riktigt bra present att ge bort  - eller varför inte till dig själv?

OBH-Nordica


 
Oljespray flaskorna från OBH Nordica är ju fantastiskt bra i köket. Har man råd med två flaskor så skulle jag rekommendera en med olivolja och i den andra kan man pressa ner vitlöksklyftor tillsammans med olja. 

Det blir fantastiskt gott att spraya över  t.ex potatisklyftor i ugn. Oljan blir bara godare ju längre vitlöken får dra. Man kan egentligen stoppa i vad man vill efter tycke och smak. Bara att testa på...!

De kostar runt 250 spänn styck....!

Lycka till bland stekpannor och maträtter!



4 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du tipsar om oss. Vill förtydliga att oljeflaskan från OBH Nordica inte finns längre utan utgick för 3 år sedan. Däremot så har den ersatts av en annan med två kombinerade flaskor för olja och vinäger. Du väljer själv blandningen. Den heter Double Dressing.

    SvaraRadera
  2. Tack Sarah! Jag såg denna double men jag har inte testat den, blev lite osäker just för att den hade "två delar" i sig...jag borde kanske uppdatera min och köpa den double att ha framme på bordet och ta en skvätt när det behövs. Tack för tipset Sarah! Mariette

    SvaraRadera
  3. Den från OBH har vi haft och det var riktigt dålig kvalite i Den gick sönder på en gång, men annars är det en riktgt bra uppfining

    SvaraRadera
  4. Den första finns i lite olika utförande.
    Jag har en i glas, och den fungerar utomförträffligt.
    Har annvänts vid stekning i många år. dock måste man först pumpa upp ett övertryck med hjälp av locket.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, så blir jag glad ♥