söndag 17 april 2011

Tipspromenad......

Det är något speciellt med Ägglunken - det är en tipspromenad där man vinner ett ägg för varje rätt svar.

Vi får se hur många ägg som följer med tillbaka hem - förra året så fick vi ihop en varsin påse, men jag var inte speciellt duktig på frågorna ... man lär sig något nytt varje dag!



Efter tipspromenaden så blir det kalas - barnkalas, där ska vi grilla och käka tårta.... härligt! Det blir en heldag uti friska luften!

Men nu ska jag först gå ner i min källare och väcka liv i min cykel, vårrusta den och pumpa i luft och sånt....

Önskar alla en go och härlig dag!


3 kommentarer:

  1. Vilken kul tävling där man kan samla ägg. Hoppas du fick ihop några stycken i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Några sådana roliga tävlingar har vi aldrig här... Hoppas att ni fick ihop tillräckligt med många rätt för en riktigt äggande påskhelg. Må gott och ha en underbar dag. Kramar om

    SvaraRadera
  3. De var en rolig tradition!!!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, så blir jag glad ♥