onsdag 8 december 2010

Smaklökarna testas...

Det går att lära en hund att sitta - även om den är gammal... hahhahha
Jag har rynkat på näsan åt flera maträtter och drycker men det måste ha hänt nåt med mina smaklökar för jag har lärt mig att dricka och äta flera nya saker.


Först tyckte jag rödvin va superäckligt, satt på fina tillställningar och "tackade nej" till vin för att be om en öl istället - hur kunde jag, vin som är så gott just till mat!
Steget ifrån rödvin till starkvinsglögg var lite större för mig, det va så sött och kryddigt men jag blev varm om örsnibbarna och det är mer än vad jag kan säga om rödvin.


Sen har jag lärt mig att äta oliver - vet inte riktigt hur det kom sig men jag tror att jag va förkyld och maten smakade sådär och framför mig fanns en burk oliver.

Smakade och tyckte att det va salt och gott. Nästa gång tog jag oliver när vi åt kex med ost och ett glas rött - å tyckte om oliver även denna gång!

Jaja vad ska jag säga...... även jag kan ändra på mig....

Här hemma så steker vi nästan allt i olivolja och jag använder hudprodukter med oliv - jag gjorde även egen hårinpackning med olivolja !
( tog ett balsam med god lukt och blandade med olivolja - sedan kramade jag i blandningen i håret)

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, så blir jag glad ♥